Zsoltárok 53 (Csütörtöki igehirdetés)

Kapcsolódó kép

Zsoltárok 53

AZ EMBEREK ROMLOTTSÁGA

531(A karvezetőnek – betegség idején; Dávid tanítókölteménye.) 
2Az esztelen így szól szívében: „Nincs Isten!” Álnokok, romlottak, s amit művelnek, borzalom. Senki sincs, aki még a jót tenné. 
3Isten, nézz le az égből az ember fiaira, hogy van-e még bölcs, van-e még, aki az Istent keresi. 
4Tévelygők és romlottak mind! Egyetlenegy sincs, aki a jót tenné. 
5Nem jutnak jobb belátásra, akik rosszat tesznek, akik emésztik népemet, mint ahogy a kenyeret eszik, akik nem folyamodnak Istenhez? 
6Akkor majd rettegés veri őket, amilyen váratlan rettegés még nem volt. Akik hűtlenek lettek, azoknak csontját szétszórta az Úr, megszégyenültek, mivel Isten elvetette őket. 
7Jöjjön hát szabadulás Sionból Izrael számára! Ha majd Isten megfordítja népe sorsát, akkor ujjong majd Jákob és vigad Izrael. 

 Igehirdetés:

A 14-es párja, amit Dávid idősebb korában újraírt, átdolgozott.

Tisztázandó, amikor egy ilyen zsoltárt felolvasunk, ezzel nem helyezzük magunkat egy elérhetetlen tiszta és szent magaslatra, ahonnan lenézzük a bűnös és vallásilag fogyatékos ateistákat. Egyébként ebben a zsoltárban Isten teszi az ateistákról a következő megállapítást: „Azt mondja a bolond az ő szívében nincs Isten…” Az ateista nem hisz Isten létezésében, Isten pedig nem hisz az ateista életében. Bár létezésnek lehet nevezni az Isten nélküli vagy Isten ellen szegülő emberek mindennapjait, de életnek nem, mert az élet az Úr Jézussal kezdődik el. Isten nem hisz az ateistákban. Mi sem hiszünk bennük. Például komoly keresztyén soha sem fogja elfogadni az Isten nélküli teremtés vagy más néven evolúció elméletét. Mert ez azt mondja, hogy nincs Isten. Mi nem hiszünk az ateisták tanításaiban, igaz az ateisták sem hisznek a keresztyének tanításában. Az ateisták arról szeretnek képzelődni, hogy a Biblia tele van tévedésekkel. Isten is megmondja nyíltan az ateistáknak, hogy a te életed tele van tévedésekkel. Nem pusztán arra gondolok, hogy az ateisták élete nem szokott valami szépen befejeződni, hanem leginkább arra, amit Dávid király a mai zsoltárban tanít. Az ateisták legnagyobb tévedése a bűn. Nem az, hogy nincs Isten, ez már csak kifogás, hanem a bűn. A bűnt nem veszik komolyan. Ezért jön jól nekik ez a saját maguk alkotta vallás, hogy nincs Isten. Mindezt nem elfogultsággal vagy gúnnyal mondjuk, hanem csak tényként megállapítjuk. Az ateizmus elég nagy bűn, de nem annyira nagy, hogy Jézus ne halt volna meg érte, és ne tudná az ateisták lelkét megmenteni.

 

Képtalálat a következőre: „ateist”

 

A nagy angol puritán igehirdető Matthew Henry egy nyolc pontos igehirdetést mondott erről a zsoltárról, és az első pontja ez volt: „The fact of sin” vagyis a bűn ténye, valósága. A bűn egy faktum, egy létező, egy tény, amivel ostoba az, aki nem számol.

Mármost, ha ez így van, márpedig így van, akkor az első, amit át kell nekünk is venni, hogy Dávid ezt a zsoltárt azért írta, hogy számoljunk a bűn komolyságával. Aki komolytalanul veszi a bűn komolyságát, az ne csodálkozzon, ha a hit dolgában hajótörést szenved. Ez a jelenség már nem csak az ateisták ostobasága, hanem sok esetben a keresztyéneké is. Ennél a pontnál szokott elhajolni sok jó keresztyén élete a világiasságba, a széles útra, a romlásra.

Kedves testvér, mennyire veszed komolyan a bűn valóságát? Ez az, ami az embert Istentől eltávolítja, majd falként és szakadékként áll Isten és az ember közé. A bűn az, ami ezt a világot és benne az embert tönkre tette. Emiatt vannak a házasságok krízisben, emiatt erőtlenek a keresztyének, emiatt van az, hogy sok keresztyén névleges egyházban akarja Istent megdicsőíteni, emiatt van az, hogy sok hitvalló keresztyén misszióról tudni nem akaró, terméketlen életet él, saját maga körül forog. Emiatt van az, hogy vannak egyházak, ahol az egyházfegyelem, családlátogatás, lelkigondozás meg hasonlók teljesen ismeretlenek, mert nem számolnak azzal, hogy a bűn tény, faktum, ami rombol, és amivel számolni kell.

Dávid ezt a zsoltárt majd így fejezi be: „Ó, vajha eljönne Sionból Izráelnek a szabadítás.” Izráel a mindenkori hívő népet jelöli. Jézus jön majd el, hogy megszabadítsa az ő népét annak bűneiből. Mert a bűn olyan erős, olyan nagy rabsággal bír, hogy abból csak az Úr Jézus tud megszabadítani. Ezért van az, hogy a saját eszüket imádó ateistáknak esélyük sincs egy normális életre. Rabok, és azok is maradnak bűneikben vagy saját jóságuk miatti erkölcsös hitükben, mert ilyen ateisták is vannak. Olyan rendes kiscserkészek, akik hisznek az emberiségben, hogy mindent jobbá tehet az ész és egy kis jó szándék.

Sajnos a világ nem ilyen irányban halad. Csak azért, mert az emberek nem veszik komolyan a bűnt.

A régi latinoknak volt egy közmondásuk: „Corruptio optimi est pessima!” Vagyis a legjobb dolgok korruptálása, bűnnel való megrontása a legrosszabb, ami csak létezik.

Mennyire így van. Ádám és Éva, Édenkert, tökéletes világ. Jön az ördög, jön a bűn, és jön a büntetés, az özönvíz, az eredendő bűn, az öregedés, a betegségek, bálványimádás, istentlenség, stb.

Ott van a házasság, amit Isten alkotott az embernek vagy a család. De, amikor ezeket a bűn megrontja, akkor pokollá lesznek.

Ott van nem csak az embervilág, mert nem az ember a teremtés koronája, hanem az angyalok. Ők felettünk állnak. De mi is lett belőlük, a legjobb teremtett intelligens lényekből. Corruptio optimi est pessima. Az ördögök lettek belőle. Minél jobb egy dolog, minél magasabb szinten van, annál nagyobb a bukása, ha a bűn miatt megromlik. Ezért olyan látványos egy újjászületett keresztyén bukása. Amikor egy hitvalló református beül sörözni a kocsmába, az elég nagy szégyennek számít. Amikor egy hívő lelkész feladja a szolgálatot, és a misszió helyett önmagának vagy a világ kínálta élvezeteknek él, akkor az nagyon látványos bukás. Lehet még prédikál, lehet még szép temetéseket tart, de a bukása szemet szúr mindenkinek. Elszomorítja a hívőket és elszomorítja Istent is.

Amikor egy újjászületett keresztyén kihagyogatja az alkalmakat, nem szívügye a misszió, az adakozás, a szolgálatvállalás, az egy nagyon elszomorító látvány, míg ezt egy névleges keresztyénnek elnézik.

Ahogy ennek az ellentéte is igaz, hogy amikor egy hitvalló keresztyén az életével, az idő és pénzbeosztásával, a családi és házassági életével, a szavaival és szeretetével megéli az igét, akkor az messzire látszik. Az ilyen élet messzire világító gyönyörűséges élet, egy igazi hegyen épült város, amely menedéket nyújt, utat mutat mindenkinek aki lent a völgyben, a bűn sötétjében tévelyeg.

Igaz, hogy az ateistáknak nincs is bűn, sem Isten, sem semmi ilyen, nekik az emberi ész akkora fényt ad, hogy az még, ami „meglátszik” a körülöttünk lévő világon. Talán nem véletlen, hogy az összes diktátor, tömeggyilkos ateista, evolúció hívő észember volt. Persze nem minden ateista ilyen, de ezért ez elgondolkodtató tény.

Képtalálat a következőre: „ateist”

Például az ötödik vers utal erre, hogy a népek kenyérként felemésztő földi hatalmasok, akik istentelen életükkel esztelenségüket mutatják meg.

Nem csak értelem nincs az istentelenségben vagy más néven ateizmusban, hanem az ilyen ember félelmekkel él. Isten nélkül nagy fekete kérdőjelek keletkeznek az ember életében. Például mi lesz ezzel a világgal, mi lesz a halál után, mi az élet értelme, minek vagyunk ezen a világon, minek vagyunk kitéve. Bár az amerikai filmekben jól mutat, hogy egy-egy amerikai szuperhős megmenti a világot, de a valóságban ott libeg a kérdés a fej fölött, hogy ha nincs Isten, aki kontrolláljon mindent, akkor ez a világ bármikor bárminek ki van téve, és benne az ember is. Persze lehet bízni a tudományban, a fejlődésben, stb. De ezek legalább annyi rosszat hoznak, mint jót. Mert az ember bűnös.

Erre utal a hatodik vers: „Ott félnek nagy félelemmel, ahol nincs félelem…” Milyen jó, hogy nekünk már nem kell félni, mert a szívünk és életünk el van rejtve az Úr Jézusban, aki nem csak a legnagyobb faktumtól, a bűntől váltott meg, de a félelmeinktől is, ő a kezdet és a vég, ezért minden kérdésünkre őbenne kapunk választ.

Kapcsolódó kép

Lehet, hogy az ateisták között sok jótét lélek kiscserkész alaptermészetű ember van, de a bűn kérdésére ez nem válasz, a halál utáni dolgokra ez nem válasz, az élet alapvető kérdéseire és félelmeire ez nem válasz.

Az Úr Jézus a válasz ezekre a kérdésekre. Jöjj hozzá, hogy számodra is eljöjjön a szabadítás. Ámen

Képtalálat a következőre: „God can not see us”

A bolond így szól az ő szívében: “Nincs Isten” – Amikor vétkezünk mindnyájan ilyen bolondok vagyunk. Amikor keresztyén emberként tudva vétkezek, akkor ilyen bolondul cselekszek, mert azt hiszem, nincs ott Isten, nem lát az Isten, ennek nem lesz következménye. Pedig van. A kis bűnökön kezdődik egy kis eltérés az egyenes úttól. Elég csak egy kis eltérés, és máris rossz irányba haladsz. Az elején nem látszik, de idővel igen, mert a kicsi szög, fok, amiben eltérsz idővel nagyobb lesz, és az irány lassan, de biztosan eltér a keskeny úttól. A bűn faktum, tényező, amivel számolni kell, amit nem lehet lekicsinyelni. Ne játssz a bűnnel, ne játssz a kegyelemmel. Bízz Istenben, és harcold meg a hit harcait. Elsősorban a saját bűneiddel és kísértéseiddel szemben.

Tóth Zoltán

beregújfalui ev ref lp

 

 

Hozzászólás